onsdag 27 januari 2010

Vem är jag?


kommer du ihåg tiden? det är din keps på bilden. vi var glada och vi var ett "vi". Lät jag allt rinna ut i sanden? Är det från början mitt fel att du sprang iväg? Jag kan inte sluta älta. Jag saknar dig så.

Idag ställde jag mig frågan; Vem är jag? När jag såg världen rasa ihop, falla framför mina ögon. När allting bara blev ett damm moln- då ställde jag mig den frågan. Jag kom egentligen inte fram till så mycket. Jag är en tjej på 15 somrar och född i Stockholm. För det mest krigar jag mot klockan för att hinna med 4 hästar och ett pissigt högstadie. Jag har en fot inne i tävlings eliten inom svensk hästhoppning och kämpar genom med och motgång. Den andra foten har jag i en värld där nätterna lever och rocken och tekopparna härskar. Mina vänner är oslagbara. Jag är en sån tjej som försöker leva på special K för att vara nyttig men i slutändan tar jag lika mycket sylt som fil. Mer för att stilla mitt specialutformade sockerbehov än att göra det godare. Jag är en sån tjej som gillar röran, så länge jag hittar saker i röran. Jag är en sån tjej som vill visa sig stark, som inte vill påverkas. Idag började jag dagen med en munter inställning, jag lovar, jag var stark och jag var glad. Men varje kväll när jag hamnar här vid mitt tangentbord ligger jag i leran igen, då är jag nere på noll. Trots att varje dag startar med en bra nyhet så slutar den lika olyckligt. Jag är en sån tjej som tror att vissa människor inte är skapta för att överleva. Att det är världens plikt att bryta ner dom tills dom inte orkar, bara för att ge mer självförtroende till dom överlevande. Jag är en sån tjej som inte är skapt för att överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt