fredag 6 augusti 2010

En illusion av ett hopp


I natt funderade jag på att hoppa. På två olika sorters hopp. Att sitta och dingla med benen utanför i mitt fönster, för att sedan släppa taget och bara hoppa, falla genom luften för att landa som en mess av knäckta ben och trasiga saker i en hög på marken. Sen tänkte jag på den underbara känslan när hästen med all sin kraft tar av från marken och flyger upp i luften för att klara hindret och rida mot ett pris. Det första hoppet provade jag inte. Men det andra hoppet provade jag flera gånger idag och alla gick bra. Jag är nöjd och livet travar på i en oengagerad och avslappnad trav bara. Det är så grått. Fast egentligen så känner jag att det är så jävla svart eller så jävla vitt. Det där gråa är nog en illusion som jag vill få uppleva. Samma sak med hoppet nummer 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt