söndag 29 augusti 2010

Kanon!


En helg i småland är avklarad. Jag har uppnått mycket och haft roligt och lyckats och haft ett leende på läpparna nästan konstant! Jag har klarat av ett derby, på 2 olika ponnyer, och fått pris. Jag har överlevt min första 120 på världens bästa häst, och dessutom nästan nollat en! Jag har klarat av att bo i princip på min mamma i världens minsta bodel i bussen och fakiskt tyckt om det. Men jag har framför allt lyckats vara en glad chej. Det betyder mest. Ännu gladare var ju svårt att bli men när jag kom hem och snodde in mig och stora vit i galon kläder för en skritt tur- som slutade med en galoppvända och flera flygresor med Charli Airline högt uppe i luften tack vare, måste jag säga, hans överskotts energi blev jag om möjligt ännu gladare. Han är så taggad nu. Jag också! Jag vill att han ska bli frille. Så vi kan komma igång någon gång nu... Just nu ser jag ljust på livet. Jag har till och med fått en rosett i landets färger, ett täcke och blommor! Nu ska jag sova och ladda om för att tidigt imorrnbitti spänna säkerhetsbältet och våga mig ut på en ny flygresa runt byggden. Sen väntar JENSEN education på mig och mina snart nya kunskaper! Kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt