tisdag 3 augusti 2010

Torka


Torka. Vem är glad i torka? Vem är glad när allting är torrt och för varmt och för jobbigt. Det finns olika sorters torka. Männsklig torka finns också. När då människor har det grönt och underbart helt plötsligt förvandlas till något gult, torrt och negativt. Inget av det gröna, fuktiga och levande finns kvar. Jag vet inte hur man tar sig ur något sånt. Jag vet inte hur man vattnar en blomma som tackar nej till vatten. Jag vet inte hur man förvandlar något gult och torrt till något grönt och fint som det var förut, när vattnet man ger bara andunstas. Det är som när man häller olja i vatten. Jag vet inte hur jag ska lösa det. Blomman kommer inte komma till mig och be om vatten. Ingenting funkar. Jag kan inte ge vatten och den kommer inte be om vatten. Det är upp till mig att göra det grönt igen, men inte ens den som begär det vet hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt