tisdag 24 augusti 2010

Samma mörker och mardröm i min grotta


Samma volt i ridhuset. Samma långsida alltid. Samma runda i skogen. Samma musik på telefonen samtidigt. Samma skrubbande av brännsår. Samma insmetande med salva. Samma försök 100 gånger att pricka hindret. Samma försök att göra det bättre. Samma misstag varje dag. Samma böja höger och samma böja vänster. Samma mardröm varje natt. Samma mardröm varje dag. Samma mardröm som jag lever i. Samma insikt om hopplösheten. Samma försök att vara glad trots. Samma argument. Jag skulle bara vilja ha en framgång att bryta det här samma med. Jag skulle bara vilja ha ett litet ljus i den här grottan, en enda liten tändsticka. För med tändstickan kan man göra en eld och en eld kan man kämpa för att hålla vid liv. Men det är samma mörker och samma mardröm alltid nu mera. Samma runda i skogen. Samma trasig. Jag vill göra helt och eld av samma. Men hur? Alltid detta samma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt