tisdag 23 februari 2010

Alla


Jag fick höra att alla läste min blogg. Visserligen var det för att jag tydligen skrev som en fitta och bara vräkte ur mig skit och lämnade ut oskyldiga personer, och det är väl kanske ett minus. Men jag uppehöll mig inte så länge på den fakta som meningen innehöll- alltså att min blogg faktiskt var besökt av mer än mina närmast sörjande. Jag stannade vid ordet alla. Alla kan ju för fan betyda vad som helst? "Alla mina kompisar" "Alla på hela jorden" "Alla i det här huset". Alla är ett sånt stort ord. Många säger att man ska "aldrig säga hata för att det är ett väldigt starkt ord" och man ska passa sig för att missbruka "jag älskar dig" för det är till och med världens starkaste ord. Men jag förvånas över att man då fritt fram får säga; "Alla säger att du snackar skit". Vad menas med alla egentligen? För logiskt sätt skulle jag kunna fråga vem som helst då vad jag har snackat för skit med dom, eftersom ingen kan säga att jag inte gjort det då. För vad jag vet är ingen motsatsen till alla. För jag menar någonstans är vi så olika att det blir bara fel att samla alla i ett uttryck, i alla fall i det flesta fall. Fast det är skönt att säga alla. Man behöver sällan säga sanningen och vem bryr sig om man överdriver en smula. Men jag hatar ordet alla. Jag ser det som att personen som säger det antingen ljuger eller så har den bara överdrivet så mycket att öronen borde trilla av som straff. Jag ska försöka hålla mig borta från ordet alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt